Friday, July 27, 2012

Keindahan Alam Ciptaan ALLAH SWT


Assalammualaikum dan salam Islam untuk semua. Syukur kehadrat ALLAH SWT kerna kita ditemukan dengan Ramadhan Kareem di mana ianya merupakan bulan yabg penuh keberkatan. Selawat dan salam atas junjungan besar RASULULLAH SAW DAN PARA SAHABAT RA.

Disini ambo ingin membincangkan serba serbi mengenai keindahan alam ini yang telah dirobek oleh tangan-tangan manusia itu sendiri kerana mengikut hawa nafsu yang membuak-buak. Ini todak akan berlaku jika kita benar-benar melaksanakan hukum ALLAH SWT diatas muka bumiNYA. Pelbagai perkara ngeri yang semakin menjadi-jadi seperti;

1)Bunuh (klik)

2) Rogol (klik)

3) Ragut (klik)

Dan pelbagai masalah lagi.

Adakah kita tidak sedar untuk apakah RASULULLAH SAW diutus? Atau buat-buat tidak faham walau mempunyai akal yang dianugerahkan akal? Seperti firman ALLAH SWT;

"So which of the favors of your Lord would you deny?"(surah ar-rahman)

Dengar dusini untuk lebih jelas lagi. (klik)

RASULULLAH SAW diutus untuk memberi rahmat ke seluruh alam seperti firman ALLAH SWT;

“Tiadalah Kami mengutus engkau (wahai Muhammad) melainkan untuk menjadi Rahmat bagi sekalian alam.”  (Quran s. al- Anbiya : 107)

" Dan mereka berkata: "Bilakah (terjadinya) janji ini (hari berbangkit) jika kamu adalah orang-orang yang benar?. Mereka tidak menunggu melainkan satu teriakan sahaja yang akan membinasakan mereka ketika mereka sedang bertengkar. Lalu mereka tidak kuasa membuat satu wasiat pun dan tidak (pula) dapat kembali kepada keluarganya."(surah yasiin:48-50)

Baca selanjutnya disini.

Marilah dikesempatan ini kita muhasabah diri, perbanyakkan amal, menuntut ilmu dengan ulama' insyaALLAH. Sekian.

Salam Islam untuk semua.