Tuesday, January 12, 2010

Ambo Yang Jauh Terpesong

Assalammualaikum kepada para pembaca yang ingin membaca nukilan ambo yang tidak seberapa ini. Ambo masih lagi teringat tentang perjuangan ambo yang sudah sekian lama ambo tinggalkan semenjak 10 tahun yang lalu. Sungguh mudah bagi ambo melupakannya sedangkan ianya perlu di tanam dalam hati setiap individu MUSLIM. Ambo duduk seorang diri teringat ambo dengan perjuangan dan nama pena yang ambo slalu gunakan di sekolah "MUJAHIDDIN" namun sekarang ambo telah melupakan nama tersebut malah telah lari ke jalan yang jauh dari perjuangan. Ambo lupa tentang HAMAS yang berjuang di PALESTIN, IRAQ, AFGHANISTAN, CHEHNYA dan segabainya di mana saudara ISLAM kita telah berjuang dan ambo disini hanya membacanya di akhbar dan internet sahaja. bahkan tidak mahu untuk berjuang bersama memalui penulisan dan sebagainya. MASYAALLAH, adakah ini petanda ambo telah lalai?

Dan kini ambo telah tersentak dengan kesedaran yang amat memberikan kesan yang mendalam pada diri ambo. Ambo akan berusah semula untuk memulihkan persepsi dan perjuangan ambo yang hampir luntur dek panas dan hujan yang kian berlaku dengan ramalan cuaca yang tidak dapat melayaninya. Ambo lupa dengan ucapah As-Syahid Ahmad Yasin yang menyeru umat ISLAM semua bersatu menentang Zionis dan membela saudara2 ISLAM yang dizalimi oleh mereka.

Alangkah indahnya hidup ini jika dapat bersama-sama berjihad di BUMI suci Palestin. seperti lagu yang didendangkan oleh Sami Yusuf:

"Mother don't cry for me I am heading off to war
God almighty is my armour and sword
Palestine, Forever Palestine

Children being killed for throwing stones in the sky
They say to their parents don't worry, God is on our side
Palestine, Forever Palestine
Mother don't worry when they come for us at night
Surely they'll be sorry when God puts them right
Tell me why they're doing what was done to them
Don't they know that God is with the oppressed and needy
Perished were the nations that ruled through tyranny
Palestine, Forever Palestine
[ www.thenasheedlyrics.com ]

Children of Palestine are fighting for their lives
They say to their parents we know that Palestine is our right
They to say to their parents we'll fight for what is right
They say not to worry God is on our side
They say we'll die for Palestine
Palestine, Forever Palestine"

Sami Yusuf - Forever Palestine.mp3