Monday, February 1, 2010

Keindahan Bulan Ciptaan ALLAH SWT

Assalammualaikum dan salam 1 malaysia ambo ingin ucapkan pada sesetengah pembaca yang sudi membaca hasil usaha ambo yang tidak seberape ini. Pada malam sabtu yang lalu 29/01/10, ambo sempat merakamkan keindahan ciptaan ALLAH SWT bagi mereka yang berfikir dan menggunakan akal dengan sebaik mungkin tentang ciptaanNYA. Bagi mereka yang berfikir dengan sebaik mungkin, akan sedar bahawasanya ALLAH itu MAHA BERKUASA atas segala sesuatu, dengan menciptakan bulan, dapat menerangi bumi walaupun jaraknya berjuta kilometer per jam. Jika dibandingkan dengan cahaya mentol elektrik belum cukup menerangi kegelapan malam. Ambo xmahu panjang lebar bagi menerangkan kekuasaan ALLAH SWT, akan tetapi mengajak semua umat ISLAM berfikir sejenak, muhasabah diri, apakah masa hadapan kita akan terjamin dengan semata2 mengejar nikmat dunia yang cukup singkat skali? Maksiat yang berleluasa, rogol, zina, liwat dan sebagainya merupakan suatu musibah yang amat merbahaya sekali dalam kehiduan kita seharian.



Isu Palestin masih lagi dalam keadaan yang membimbangkan dimana UMAT ISLAM kebanyakkan menganggap ianya satu perjuangan bangsa PALESTIN pada hakikatnya ia merupakan perjuangan agama (ISLAM) yang suci lagi indah. Tidakkah kita berasa ianya sungguh memalukan pada kita umat ISLAM itu sendiri yang melihat saudara2nya dibunuh dengan sewenangnya tanpa ada rasa belas kasihan? Sudah lemahkah umat ISLAM ketika ini dan hanya mampu berdiam diri atas dasar lemahnya iman setiap penganutnya?



Penzinaan yang berlaku sekarang, masyaALLAH melahirkan generasi yang rosak akidahnya dan lalai seperti yang dilahirkan generasi di AMERIKA SYARIKAT iaitu menghalalkan zina. Adakah kita sebagai umat ISLAM tidak berfikir ada kehidupan yang kekal abadi selamanya suatu hari nanti dan umat ISLAM hanya mementingkan nafsu dunia semata?



Lihatlah keindahan bulan, muhasabah diri menjadi yang terbaik.



SUBHANALLAH!



ALHAMDULILLAH!



ALLAHUAKBAR!



Marilah kita semua umat ISLAM Bersatu hati mengharungi cabaran duniawi yang dikuasai oleh nafsu yang rakus kepaa duniawi yang penuh dengan keimanan dan kesucian ISLAM.