Tuesday, May 18, 2010

BN Kalah Di Sibu?



Assalammualaikum dan salam ISLAM untuk semua. Diharap para pembaca yang sudi membaca tulisan ambo ini sedia memikirkan apa yang terbaik untuk diri kalian. Ambo menulis bukan mendapat ganjaran dari sesiapa atau dana dari mana2 pihak, ini adalah kerja ikhlas ambo untuk sama2 PAS berjuang menegakkan syiar ISLAM. Bagi sesiapa yang ingin mengatakan ambo memperolehi dana dari mana2 pihak untuk menulis rencana ini, diharap bertaubat kerna sesungguhnya AZAB ALLAH SWT itu amat hebat. Ambo hampir terlalai dengan final badminton Piala Thomas baru2 ini. Rupanya ada berita yang tidak dapat disangka bagaimana BN boleh kalah dalam PRK Sibu? Adakah ini suatu kesilapan dalam pengiraan UNDI? Terdapat pengUNDI hantu yang berkeliaran? Ya, memang amat memeranjatkan pelbagai pihak yang menganalisis PRK Sibu ini. Kemenangan DAP benar2 membuatkan BN tercengang dengan sendirinya dan media massa tidak ada berita yang menarik untuk disampaikan. Kekalahan ini telah mendiamkan pihak media berbanding PRK Hulu Selangor.

Ambo xmahu bercerita mengenai DAP, tetapi bagaimana kekalahan BN di SIBU yang dikatakan kubu BN. Adakah ini suatu petanda rakyat di Sibu benar2 mahukan perubahan begitu juga keselruhuhan rakyat Sarawak? Sibu telah memperlihatkan kepada semua bahwa, mereka mahukan perubahan, bukan sogokkan? Betul ke sogokkan?hehehehe..harap ianya diizinkanlah...Bukan seperti di Hulu Selangor, wow jutaan ringgit bagi menjayakan dan meluluskan projek2 yang sewaktu BN jugak yang memerintah Selangor ketika itu terbengkalai, namun apabila Pakatan Rakyat memerintah Selangor ianya jadi isu untuk mempersabitkan kesalahan pada kerajaan Pakatan Rakyat. Tapi di Sibu, rakyatnya menafikan usaha yang dilakukan di Hulu Selangor.

Itu je ambo nak sampaikan, kalo nak tau lebey lanjut, banyak2 la stadi pasal POLITIK ISLAM...harap2 PAS dapat memerintah MALAYSIA dan melaksanakan HUKUM HAKAM ISLAM.