Sunday, November 28, 2010

Cara Daftar Di Co.CC untuk 000webhost.com anda.

Assalammualaikum dan salam ISLAM untuk semua. ALHAMDULILLAH dipanjatkan kehadrat ALLAH SWT yang melimpahkan rahmat pada sekalian alam. Selawat dan Salam keatas junjungan besar RASULULLAH SAW, ahlil-bait dan para SAHABAT RA dalam memperjuangkan ISLAM keserata DUNIA.

Kali ini ambo ingin menulis mengenai bagaimana untuk mendaftar domain secara percuma di co.cc bagi mendaftar hosting di 000webhost.com.

Setelah anda ke co.cc, isikan nama yang anda inginkan pada kruangan domain lalu check availbility jikalau ada tulisan One year domain registration for $0 adalah percuma dan klik continue to registation setelah itu create an acount now dan masuk ke ruangan seperti di bawah ini:

Isikan dengan selengkapnya bahagian kosong berkenaan dengan data peribadi anda.

Setelah mengisi semuanya lalu klik accept dan anda sekarang telah memiliki domain yang anda inginkan dan jangan logout sehingga selesai. Setelah itu anda anda perlu ke halaman manage domain pilih Set Up lalu pilih Name Server dan isikan seperti gambar dengan kata lain isi name server 1 dan 2. Lihat gambar dibawah ini:

Name server ini adalah bagi mereka yang mendaftar di hosting 000webhost.com;

name server 1 : ns01.000webhost.com

name server 2 : ns02.000webhost.com

Sampai disini dahulu dan nantikan bagaimana pula untuk mendaftar di 000webhost.com dengan menggunakan domain co.cc. Berikan komen jika anda ada sebarang kemusykilan.

Sekian salam ISLAM untuk semua.