Tuesday, November 30, 2010

Cara daftar hosting di 000webhost.com Dengan Co.Cc

Assalammualaikum dan salam ISLAM untuk semua. ALHAMDULILLAH syukur dipanjatkan kehadrat ALLAH SWT yang telah memberi peluang kepada ambo untuk menyambung penulisan ini. Selawat dan Salam keatas junjungan besar RASULULLAH SAW, ahlil-bait dan para SAHABAT RA yang berjuang dengan bersungguh-sungguh dalam menyebarkan ISLAM dimuka bumi ini dengan penuh keikhlasan. Mari kita sambung topik kita.

Sekarang anda perlu mendaftar akaun di 000webhost.com maka, pilihla hosting yang diberikan percuma lalu klik pada order seperti gambar dibawah ini:

  1. Pada ruangan 1 isikan nama domain anda yang telah anda buat di co.cc
  2. ruangan 2 Kosongkan
  3. ruangan 3 nama anda atau nama lain.
  4. ruangan 4 e-mail anda, menggunakan gmail lebih baik.
  5. ruangan 5 isikan password untuk login.
  6. ruangan 6 isikan semula password dan ianya harus sama.
  7. ruangan 7 isikan captcha.
  8. submit

Setelah itu, buka e-mail dan pastikan anda 2 buah email dari 000webhost. Email pertama seperti username dan password akaun anda dan email yang kedua merupakan url verification yang telah anda buat supayamudah di proses oleh webhost. cSetalah itu, login pada link yang diberikan dan yang kedua verification link yang deberikan.

Sewaktu anda login, terdapat sebuah tabel yang tertulis "status," jika pada status di bawahnya tertulis "active" maka anda boleh upload file-file CMS anda menggunakan FTP Filezilla yang telah dibincangkan sebelumnya. Jika akaun anda masih tidak "active" terus klik teks berwarna hijau di bawah action. Maka akaun anda akan terus aktif, ianya mengambil masa dalam 24jam untuk aktif dan biasanya ambo berjaya kurang dari masa 2 jam.

Jika ada sebarang masalah, berilah komen anda disini. Jangan malu-malu untuk bertanya. Kinilah masanya untuk kita berubah.

Sekian, salam ISLAM untuk semua.

https://app.payperpost.com/blogger/info