Wednesday, November 24, 2010

IDUL ADHA 1431H


Assalammualaikum dan salam ISLAM untuk semua. ALHAMDULILLAH dipanjatkan kehadrat ALLAH SWT yang memberikan kesempatan pada diri ambo untuk bernafas di muka bumi milikNYA tanpa mengenakan bil-bil seperti bil oksigen yang kita sedut tiap-tiap hari. Selawat dan salam keatas junjungan besar RASULULLAH SAW, ahlil-bait dan para SAHABAT RA yang berjuang habis-habisan dalam berdakwah, menyampaikan ISLAM ini hingga tersebar keserata pelusuk dunia.

Hari ini baru ambo berkesempatan untuk menulis mengenai IDUL ADHA 1431H dimana PKR CABANG SEGAMBUT BESERTA PERSATUAN ANAK-ANAK SEGAMBUT denga kerjasama PAS, DAP dalam PAKATAN RAKYAT dapat menjayakan program ibadah korban buat julung kalinya berjaya diadakan tanpa ada sebarang sekatan. ALHAMDULILLAH.

Tidak banyak yang ambo ingin sampaikan, cuma ingin meletakkan gambar ambo bersama DSAI dan seorang sahabat ketika itu. Ambo berasa seronok dengan kehadiran DSAI yang merasmikan majlis tersebut dengan ucapan-ucapan yang sungguh memukau. Menampakkan ketokohan seorang pemimpin dimana kita orang awam asyik mendengarnya. Boleh juga dikatakan seorang pemidato yang hebat barangkali. DSAI tidak sombong malah merendah diri, mudah bergaul dengan orang biasa.

Sekian, salam ISLAM untuk semua.